„Ziua Babei Dacia”

“Oare nu-si da nimeni seama ca Romania e ca o Dacie veche si prafuita?O mai peticesti, mai schimbi o bujie, o planetara, dar la un moment dat nu va mai porni.Si atunci va trebui sa o schimbi cu una noua”, scria cineva pe blogul sau.

Unul dintre simbolurile noastre nationale pe care strainii le importa cu drag este si “batrana” Dacie.In 2009, modelele de Dacie au fost in topul preferintelor nemtilor si francezilor, si abia pe locul trei pe lista cumparatorilor auto din Romania.De 35 de ani, “batrana” a tinut loc de stema a Romaniei pe plan extern si s-a aventurat cu spor pe soselele romanesti.La aproape patru decenii de la nasterea celui mai cunoscut simbol romanesc pe roti, ar trebui sa-i inchinam “batranei” o zi in care sa ne amintim de ea, chiar daca intram in programul de “renegare”, pardon casare a unui produs tipic romanesc “Rabla”.Sa ne amintim ca din ’68, Dacia a tinut de cald romanului, cel putin la figurat.”Vechitura pe patru roti”, cum ii spun adeptii noilor modele de dupa ’95, a facut celebra firma de la Pitesti care a impus francezilor de la Renault dictonul tipic romanesc “Las-o, ba, ca merge si-asa!”.Acelasi aspect exterior (usor modificat) de peste 35 de ani moare pe banda de productie in 2004.Noroc insa de investitiile straine in Romania.Au parte si romanii de noile modele, produse la Pitesti din banii celor de la Renault, dar mai mult occidentalii ca lor le permite mai mult buzunarul.La o adica, multi romani cumpara astazi o Dacie la fel de greu ca in timpul lui Ceausescu.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s