Muntii nostri straja-mi poarta

Priveam lungita in gol. Era atat de adanc incat nu-mi ajungea ce stiam despre lume sa-l umplu. Motivatia mea devenise unealta altora. De-asta lucrau cu ea atata timp cat aveau vreme sa stea. Ma gandeam eu cumva ca energia pe care risipisem atatia ani de zile trebuia sa vina tot din interior. Dar al meu era gol. Cautam din rasputeri un exterior care sa-mi umple interiorul. Voiam sa-mi duc sufletul intr-un loc cu ganduri, cu fapte marete, cu istorie. Si-am ales Straja, locul unde am imprumutat din energia pamantului. Din bogatia ei spirituala si din vitalitate. Locul unde am simtit ca traiesc din nou, dar prin mine, nu prin ceilalti.

Se spune ca a te intoarce la origini este un declansator al dezvoltarii personale. Fie ca il privesti ca pe o masura a evolutiei tale de pana acum, fie ca vrei sa recapeti energia si autenticitatea. A vizita locuri care te-au marcat sau care iti trezesc anumite sentimente, te incarca energetic.

straja 1
Sursa: facebook.com/Vila-Alpin-Straja

Am gasit primul loc care pentru mine a avut o astfel de influenta. Undeva, in inima Carpatilor Meridionali, se-nalta o statiune a spiritualitatii, o oaza a istoriei dacice, statiunea Straja. La cota cea mai inalta a muntelui cu acelasi nume, este locul cel mai special din punct de vedere al regasirii energetice deoarece aici se regaseste un canal energetic ce face legatura cu piramida energetica din Muntii Retezat.

La Straja, am imprumutat din spiritualitatea pamantului pe care am pasit la mii de ani distanta de cei care au urzit o parte din istoria noastra, dacii. Am imprumutat parca si din credinta, curajul si darzenia lor. Ma aflam privind la silueta muntilor ca la propriul meu monument. Aici trebuia sa ma aflu ca sa ma gasesc pe mine.

Cu cat urcam mai mult, cu atat simteam mai mult cum izvoraste din munte siguranta de care aveam nevoie. Simteam ca  prindeam radacini si ma identificam cu acel loc sacru, neintinat de modernitatate. Am invatat de la acel munte pe care-l priveam in fata ca e important doar sa existi, fara sa faci ceva anume sau sa incerci sa le faci altora pe plac. E suficient sa fii acolo statornic, puternic, vesnic. Si treptat sa inveti sa-ti construiesti credinta in tine asemeni unui munte. Un tot pe care nimeni si nimic nu-l poate zdruncina.

La cota maxima a muntelui Straja, la 1868 m, am privit cerul albastru de-o puritate absoluta. Era nemaiponenit de sus acolo unde pamantul se afla atat de aproape de zenit, departe de orase si de imperfectiunea lor. Ma simteam purificata. Varful pe care ma aflam atinsese lumina. Si odata cu el si eu.

Am coborat spre seara catre locul unde ma cazasem la inceputul weekend-ului. Dupa o excursie incarcata de atata spiritualitate si energie, aveam nevoie de-o odihna pe masura. Printre frunzele de brad am zarit sigla rosie a pensiunii Alpin. Ma astepta si focul de tabara, facut special pentru dezmortirea trupului si a gandurilor. In fata canii de vin fiert cu portocale aveam ragaz sa asimilez energia telurica ce ma invadase cateva ore mai devreme. Asa cum ii sade bine oricarui roman neaos, gazdele m-au condus in restaurantul vilei Alpin. Inauntru parca lumina amurgului era continuata de cea a lumanarilor care vegheau mesele pline cu bucate traditionale.

masa restaurant
Restaurant in Vila Alpin

A doua zi dis-de-dimineata, dupa un dejun copios, urma sa-mi indrept pasii catre monumentele istorice din muntii Orastiei, cetatile dacice: Sarmisegetuza Regia, Costesti, resedinta regelui Burebista, Blidaru. Aveam sa aflu si mai multe despre istoria dacilor in prezenta ghidului turistic care fusese de un real ajutor. Aflaseam de la el ca in fruntea civilizatiei spirituale a dacilor se afla insusi Zamolxis (nr.: cuvântul tracic zamol inseamna pamant), semn ca regasisem din nou aceeasi legatura sacra a omului cu pamantul.

Vacanta la Straja
a fost intensa, dar scurta. Am lasat in urma mea terasa impanzita de muscate rosii, ospitalitatea deosebita de la Vila Alpin si muntii semeti, strajerii intregii statiuni. M-as intoarce oricand pentru o gura de aer proaspat de munte si o partida de ski. Dar mai ales m-as intoarce sa-mi reamintesc ca sus pe Straja mi-am gasit motivatia interioara. Era de-ajuns sa fiu eu insami, asemeni un munte, statornic, puternic, vesnic.

sigla vila alpin
Sursa: facebook.com/Vila-Alpin-Straja

P.S. Acest text a fost scris pentru editia Superblog 2013. Toamna se numara cele mai bune articole!

1 comentariu

Lasă un răspuns

