“Ţi-aminteşti când ţi-am zis că meriţi să zbori?”

Toyota_hybridToyota către Prius: ”Tu ştii prea bine că atunci când ne-ncumetăm spre stele, călcăm pe nori de fericire. Nu e ca şi când am circula normal prin viaţă. Are un preţ mai mare, răbdarea îndelung încercată, dar merită mai mult. Iar fericirea asta, atunci când o priveşti de sus, pare că se mai înduplecă şi-ţi e tovarăş pentru mai mult timp. Trebuie doar să-ţi menţii entuziasmul tânăr şi să ţii noutatea aproape. Căci dacă vei merge pe aceleaşi cărări de ieri, atent bătătorite de alţii, dar vagi în adrenalină, nu vei simţi nicicând ce-nseamnă să pluteşti. Adică să trăieşti.”

“Ţi-aminteşti când ţi-am zis că meriţi să zbori?”, zise Prius exaltat.

“Da. Exact asta am simţit când te-am întâlnit pe tine şi-am început să ne facem vise împachetate în nori albi şi să le-aruncam lângă stele, acolo sus, unde lumea e prea departe să te pierzi în ea. Din clipa aceea am înţeles că rostul nostru în lume e diferit de al celorlalţi, că noi plutim, nu doar conducem pe cărările vieţii”, spuse mândră Toyota.

“Ştii, am redescoperit lumea pentru că dragostea noastră e un hibrid, un amestec de energii diferite în acelaşi corp, menit să atingă şi văzduhul, nu doar pământul”, adăugă senin Prius. “Tu, apariţie electrizantă, îţi consumi energia numai ca să mă faci să plutesc”, continuă el.

Toyota îşi lustrui aripa stângă, fix acolo în locul inimii, şi răspunse maşinal.”Oh, Prius, tu eşti alternativa economică la ambiţia mea nebună de a domina şoselele. Tu-mi spui că eu deţin puterea şi asigur combustia acestei relaţii atunci când eşti părtaş la vreun ambuteiaj cotidian. Dar, de fapt, tu-mi asiguri necesarul de cuplu cât să pot urca liniştită orice obstacol fără să-ncurc circulaţia şi fără să-i poluez pe cei din jur cu ifosele mele de maşină tunată”.

toyota-prius-2012-interior-tme-002-prev_tcm420-1105940

Vorbele pline de însemnătate îi creară lui Prius un interior generos, care era completat de o piele neagra fină. Asta îi reconfirmă Toyotei întâia alegere. Căci Prius fusese primul hibrid care o făcuse să plutească. Anticipând şi satisfăcând orice nevoi ale iubitei lui, Prius îşi asigură un interior proiectat pentru confort sentimental, empatic la dorinţele ei.

Relaţia asta, acceptată mai greu de cârcotaşi, le făcea Toyotei şi lui Prius direcţia de viaţă uşoară şi precisă. Iar pentru adepţii înfocaţi ai modelului, ei reprezentau un fel de reţetă ce asigură o tranziţie lină între cele două moduri de operare diferite: masculin şi feminin. După o astfel de cursă, răsuflau uşuraţi să descopere că iubirea asta hibrid apropia tot mai mult distanţa între Marte şi Venus. Şi drumul parcurs plutind între cele două planete se măsura în clipe de fericire.

Pe drumul lor fără destinaţie, căci nu riscau clipa de-acum pe un final improbabil, aveau rezervorul încă plin şi nu dădeau semne că ar vrea să fie alimentat. Cel mai mult îmi plăcea la ei că ştiau să se iubească silenţios. Nu se pierdeau cu firea turând motoarele la maximum să arate lumii ce fericiţi sunt. Păstau doar pentru ei, acolo în bordul maşinii lor, kilometrajul parcurs cu atâta fiabilitate din 1997, de când erau împreună. Făcuseră istorie din a lor relaţie şi toţi îşi doreau să ştie cum fac să păstreze minim impactul cu mediul exterior. Zgomote şi vibraţii minime. Sinergetie, pasiune şi multă dăruire.

P.S. Acest articol a fost scris pentru Superblog 2013. Toamna se numără cele mai bune articole!

3 comentarii

Lasă un răspuns

