„I have a dream” (Martin Luther King jr.)


E dimineaţă devreme. Nu mă trezeşte ceasul, nu mă trezesc responsabilităţile de-a doua zi. Mă trezeşte un vis. Un vis american. Se făcea  că umblam pe plajele oceanului Atlantic, clătindu-mi ochii şi pielea cu apa lui cristalină. Vremea?
Unpredictable ! Exact aşa ca mine. Azi însorită, mâine îmbufnată ca o zi ploioasă de vară. Dar tot timpul energică. O energie pe care mi-o culeg şi din frumuseţea locurilor cu care mă identific. Căldura din timpul zilei poate îngheţa pe timp de noapte, în funcţie de temperatura cu care se hrăneşte. De-asta iubesc marea şi cerul albastru. Linişte şi vâlvătaie. Ţărm şi văzduh. Distanţa nemărginită între aceste două medii creşte vise la sân. Astăzi alăptează un vis american. Şi eu mă aflu în el. I am so happy!

Nu că nu-mi place România sau că nu sunt plină de patriotism (culmea e că nici nu sunt), dar aş mai lăsa de câteva ori bune meleagurile mioritice pentru o porţie de American Dream. Pe lângă toate benefiicile cunoscute şi super-cunoscute, pentru mine American Dream înseamnă amestecul de splendoare naturală şi bunăstare. Exact aşa cum îţi doreşti. Şi cum visezi tocmai ce nu ai aproape, m-am decis să mă înscriu în programul Work and Travel, oferit de VacanţeSpeciale.ro. Şi pentru că şi în cele mai frumoase vise, tot studentă rămân şi cam trebuie să mă întreţin singură, jobul obţinut prin acest program a fost biletul meu de avion spre îndeplinirea visului.

Pentru trei luni de zile am trăit aventura americană, deşi am lucrat la foc continuu. E bine de ştiut pentru cei care vor să se înscrie pe viitor în programele Work and Travel că munca e muncă, dar distracţia e super-distracţie. Deci efortul este răsplătit pe deplin.

Miami

Gustul luxului american l-am simţit în timp ce mă plimbam pe Lincoln Road. Faimosul bulevard este împânzit de cafenele, restaurante şi magazine (adevărate muzee pentru iubitoarele de fashion). Şi bineînţeles South Beach, the most famous beach, pe care o vedeam odinioară doar în serialele siropoase de genul Sunset Beach. O atmosferă la fel de fierbinte, şi la propriu şi la figurat. Unde noaptea nimeni nu are somn, iar dimineaţa nu vezi nici picior de om. Cu soarele dogoritor în spate, am străbătut în lung şi-n lat insula şi nu mă săturam de privit. Pe nisipul alb şi fin totul era exuberant. O porţie din cel mai hotspot al Americii şi cele mai glam cluburi, asta dacă-ţi place să petreci ca-n videoclipurile lui 50 Cent.

South Beach este cel mai celebru cartier din Miami datorită arhitecturii Art Deco, de unde şi unicitatea sa în rândul oraşelor lumii. Clădirile din familia „zgârie-nori” se întind şi în oraşe ca Downtown, Coconut Grove, Coral Gables sau Little Havana. Cea mai bună veste pentru toţi tinerii care pleacă cu Work and Travel şi lucrează în domeniul hotelier este că într-o lume aşa opulentă şi bacşişul este asemenea. Sau cel puţin aşa ne pare nouă est-europenilor. În Miami, bacşişul este la rang de cinste astfel încât orice serviciu este însoţit de  un bacşiş. Mai mult decat atât, la restaurante este 18% din valoarea consumaţiei.

MiamiH1-946e6b5d-4b75-4399-9192-56a6ff7df961
Sursa: http://www.bahighlife.com

Şi încă o veste la fel de bună. Portul din Miami, cunoscut şi sub numele de „Capitala Croazierelor Lumii’, este cel mai aglomerat port din lume în privinţa traficului de pasageri şi a  vaselor de croazieră.

Insulele Bahamas

În “Insulele de corali” (Insulele Bahamas) am cunoscut Raiul pe pământ American. Acesta este unul avantajele programului Work and Travel Vacanţe Speciale de care m-am bucurat cel mai mult. Am lucrat ca recepţioneră la un hotel luxos de pe plajă. În nopţile în care nu lucram la recepţia hotelului mergeam la petreceri pe plajă. Cocktailuri exotice, ghirlande de flori şi ritmuri de salsa. Nopţi pline de pasiune pe nisipul alb şi fin, sfârâind încă sub tălpi.

1379842_645890472128847_672736758_n (1)

Ziua îmi făceam timp pentru mici excursii pe plaje. Insulele Inagua sunt cunoscute pentru păsările flamingo impresionantele peşteri şi pentru zonele ideale pentru scufundări. La 5 km de Nassau, capitala Insulelor Bahamas, marea turcoaz era mai îngăduitoare şi permitea să se vadă fauna din fundul oceanului. În apele sale calde, peştii tropicali puteau fi admiraţi la adâncimi de 40 de metri.

Şi nu se putea ca din visul meu măreţ să lipsească şi pofta mea lumească, şi anume mâncarea. Căci se spune că subconţientul lucrează cu spor cât timp noi de odihnim fizic. În hotelul în care lucram puteam savura cu încredere orice fel din bucătăria locală. Fructe de mare cu suc de lămâie şi condimente. Am mâncat şi tochitură, dar nu moldovenească, ci de homar. Homar bahamian.

Havana (Cuba)

havana-old
Sursa: http://www.dordeduca.ro


Capitala Cubei, cu aproape două milioane de locuitori, este un oraş plin de comori ale arhitecturii, case tradiţionale, un loc încremenit în istoria anilor ’50.Havana reprezintă un exemplu al modului de viaţă tipic cubanez. Atmosferă boemă parcă ruptă din filme, cu străzilepline, muzica de salsa care se aude din casele îngrămădite pe străzile înguste. Cuba are un bagaj istoric care merită suprins în imagini. După nebuloasa plajelor exotice, în Cuba a venit timpul pentru desfătare culturală. Cele mai importante obiective istorice ale capitalei sunt:

Plaza de la Catedral

Este probabil cea mai frumoasă piaţă din întreaga zonă veche a Havanei, unde se află Catedrala San Cristobal de La Habana.

Capitolio 

Clădirea Capitoliului este sosia Casei Albe din Washington DC. Înainte de revoluţie, Capitoliul era sediul parlamentului cubanez.

Plaza de la Revolución

Plaza de la Revolución este cunoscută mai ales ca locul unde îşi ţinea discursurile Fidel Castro.

Museo de la Revolucion

Acest muzeu spune povestea războiului de independenţă împotriva Spaniei, care a avut loc în secolul 19, dar şi a revoluţiei lui Fidel Castro. Tot aici se poate vedea barca cu care Castro şi rebelii săi au navigat din Mexic în Cuba.

Cu alte cuvinte, un vis trebuie să ţi-l poţi îndeplini şi singur. Şi parcă reuşita are gust mai dulce dacă se obţine prin propriile puteri, nu-i aşa? Dacă te înscrii în programul Work and Travel VacanteSpeciale, poţi să visezi cu ochii deschişi spre locuri minunate, pe care altfel poate nu ai avea cum să le vizitezi. Un vis nu se termină niciodată, nici chiar când îl îndeplineşti. Trăieşte-n el conştiinţa faptului că se poate. So live your own American dream!

P.S. Acest articol a fost scris pentru Superblog 2013. Toamna se numara cele mai bune articole!

Lasă un răspuns

