Împreună suntem mai puternici

impreuna-suntem-puterniciAjunserăm şi la penultima probă a concursului Superblog. Ceva mai puţini participanţi, mai puţine emoţii de începător ( cel puţin, în cazul meu), dar cu tolba plină de amintiri frumoase. Pentru prima mea participare, zic că m-am descurcat binişor, cu un binemeritat loc 33 ( înainte de ultimele patru jurizări). Zic asta pentru că am ajuns să mă implic în această competiţie mai mult decât aş fi crezut la început. Dar cum socoteala de-acasă diferă de cea din cadrul unei competiţii acerbe cum văd a fi Superblog, m-am trezit şi eu prinsă în hora blogosferică.

Şi ca o moldoveancă autentică ce mi-s, m-am prins bine în horă şi nu m-am lăsat pe tânjală, adică sunt finalistă deşi timpul şi alte câteva presiuni externe nu mi-au fost aliaţi. Aşă că mă declar doar mulţumită de prestaţia mea scriitoricească, ştiind că întotdeauna e loc de mai bine, asumându-mi faptul că blogul meu n-a ajuns ( încă) un Superblog, foarte fericită că virtual am cunoscut adevărate talente blogosferice şi încântată de profesionalismul organizatorilor şi a juriului fiecărei probe. Că tot suntem la ora adevărului, n-o să spun că a fost lapte şi miere deoarece oameni suntem şi avem păreri diferite. Dar cel mai şi cel mai mult, ne încăpăţânem şi ne împiedicăm de propriile orgolii.

Şi cum spunea un binecunoscut superblogger www.mnealui.info că blog faci când nu ştii ce să faci, am pornit şi eu în alergarea Muzei mele şi m-am înscris în Superblog. Căci la drept vorbind, unele probe din Superblog mi-au cam speriat Muza cu cerinţele de advertoriale, singurul meu păcat în acest joc fiind acela că apreciez mai mult articolele creative decât metoda de „periaj” al sponsorilor. În final, nimic din ce s-a întâmplat în Superblog nu mi-e cu supărare pentru că am ajuns în finală, pentru am cunoscut oameni minunaţi şi pentru că am fost provocată să scriu şi la cererea sponsorilor, nu doar a inimii. Şi cred că mi-a cam ieşit!

Acum, să lăsăm impresiile artistico-scriitoreşti la o parte şi să trecem la subiectul prenultimei probe din Superblog: despre parteneriatele blogosferice. Se ştie clar că orice tip de parteneriat implică doi sau mulţi jucători care-şi asumă din start rolul, funcţia şi implicarea în joc. Orice tip de parteneriat există din dorinţa de a face un lucru bun, altfel şi-ar renega propria definiţie din dicţionar. În plus, existenţa unui contract bine definit ai cărui termeni sunt respectaţi va face munca tuturor mult mai uşoară.

Aşadar, primul parterner în acest concurs mi-a fost Muza interioară, care nu m-a lăsat la greu nici în cele mai „tehnice” probe. Chiar cred cu tărie că orice articol ai scrie, indiferent de direcţia pentru care a fost conceput, trebuie să conţină o parte din tine, autorul blogului. Altfel pe drumul ăsta către succes şi popularitate, care aşa cum ştim nu e mereu pavat cu cele mai bune intenţii, poţi să-şi pierzi aliaţii cei mai importanţi, cititorii. La drept vorbind, ei nu sunt interesaţi nici de locul tău în concurs, nici de parteneriatele media, nici de note sau cerinţele juriului. Şi cu riscul de a scădea în clasament, chiar am făcut saltul de la advertoriale spre creativitate.

Colaborarea cu partenerii media sau alţi bloggeri (foarte cunoscutul blogroll care adună gaşca blogosferică prin schimburile de linkuri şi impresii, deci ajută la promovare) ar cam trebui să împrumute din clauzele contractului cu cititorii deoarece autenticitatea bloggerului este esenţială. Rolul cititorilor care vin pentru descrierea emoţiei şi a poveştii este o altă istorie pe care am explicat-o mai sus.

Consider că pentru un blog aproape necunoscut, Superblogul a fost şi este o şansă incredibilă. De altfel spiritul unei competiţii este mare stimulator de creativitate. În afară de creşterea numărului de vizualizări, feed-back-ul din partea cunoscătorilor blogosferei, fie din partea celorlalţi participanţi, fie din partea juriului a foste foarte important pentru mine.

Dar cum fără marketing oricât de autentic ar fi conţinutul, îl poţi păstra pe noptieră, cei cu care îţi asociezi blogul sunt foarte importanţi în îmbunătăţirea imaginii de superblogger. Aici intervine rolul partenerilor media şi a blogurilor partenere ale Superblogului. Este de preferat desigur să-ţi cunoşti partenerul pentru că odată alăturat de acesta conţinutul blogului şi aruncat în blogosferă, puţine lucruri se mai pot schimba. Dar în momentul în care ai aliaţi de nădeje ai cauzei, ideii pe care o promovezi sau ai blogului, succesul nu poate fi decât iminent. Necunoscând foarte bine blogosfera românească, o să vorbesc despre concursul Super blog şi partenerii săi.

Cum era şi firesc, concursul îşi face promovare prin intermediul foştilor câştigători sau participanţi, care girează cu blogurile lor pentru acest concurs şi îl promovează folosindu-se de traficul fiecăruia în parte. Pe de altă parte, numele fiecărui blogger partener al Superblogului este asociat cu un concurs de o asemenea anvergură, deci avem o situaţie win-win. Şi cred că orice participant al Superblogului, din toate ediţiile, ar considera asocierea cu Superblog o legitimare a propriei munci şi o onoare, în acelaşi timp.

Parteneriatele media ale Superblogului merg cam în aceeaşi direcţie. Aici avem în plus şi componenta de PR şi o promovare la scală mai largă. Promovarea concursului ajunge deci şi în alte „case”, nu doar în cea a blogosferei. Este vorba despre companii şi firme care vor să devină sponsori ai concursului sau să colaboreze cu foştii participanţi. Deci pe lângă vizibilitate, îţi creşte şi credibilitatea într-o astfel de asociere, un reper deloc de neglijat pentru orice domeniu.

De exemplu, poziţia în Zelist Monitor îţi oferă aşadar recunoaşterea practică în marea de bloguri. Astfel posibilele parteneriate se stabilesc în funcţie de acest instrument recunoscut în blogosferă, iar un loc fruntaş în Zelist îţi poate asigura parteneriate sus-amintitele companii.

zelistmonitor

Cu alte cuvinte, original poţi fi de unul singur, dar puternic doar în echipă. Cam aşa văd eu parteneriatul dintre un blogger cu alt blogger sau companie/instituţie. Luând în considerare factorul credibilitate ( cel care ţine „clienţii” aproape, şi pe ai blogurilor şi pe cei ai companiilor), autenticitate, vizibilitate în blogosferă şi pe reţelele de socializare ( de care nu am pomit prea multe din simplul fapt că sunt un must have al online-ului), împreună putem creşte şi evolua ca superbloggeri, dar şi ca oameni.

P.S. Acest articol a fost scris pentru Superblog. Toamna se numără cele mai bune articole!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s