Invoiala cu viata

Si tot mai des se-ntampla sa ma-ntorc acolo. Acolo e unde sufletul sta linistit ca un lac adanc si-si odihneste temerile si-si inghite zbuciumul. Acolo e mare, e soare, e caldura si lumina, si nu doar de la natura. E si de la cateva suflete. Acolo mi-e drag atat de tare incat mi-as compromite cele mai aprige dorinte sa-l pot atinge in fiecare zi. Si stim cu totii cat de greu renuntam tocmai la ce nu avem inca.

Obisnuiam sa identific usor acolo cand lanturile nu-mi atarnau atat de greu in jurul inimii. Stiam cu exactitate ce vrea, cat si cum vrea sa fie iubit sufletul meu, pe-atunci neintinat de frustrari ca el nu e ca ale lor.

Astazi, urmele sunt ai unor pasi mai putin grabiti. Mai putin apasati pentru ca plutesc a liniste. Gandurile zbuciumate se-aliniaza asa intr-o ordine fireasca mie insemi, fara sa ai aiba vreo indoiala de bunatatea lor, fara sa conteze cine?ce face?cum si de ce? Conteaza doar acest acum pe care pot sa-l traiesc, sa-l implinesc si sa-l am.

Obisnuiam sa-mi sabotez orice urma de pace interioara invitand inauntrul meu orgolii nemasurate ale unor oameni plini de ei, de viata lor pe care n-o inteleg nici ei, dar imi cereau mie sa le-o descifrez. Ma simteam datoare vietii sa controlez raul din afara mea, sa-ncerc sa-l subjug cu pretul sufletului meu. Nu-ntelegeam ca nu asta mi-era menirea. Dar nu nesocoti obisnuinta viciata, ci i te supui pana clachezi. Si doar in momentul in care ai murit de mai multe ori sufletesti, ai sansa sa traiesti cu adevarat. Asta daca te trezesti la timp si-nveti sa traiesti, in primul rand, pentru tine!

Astazi ma feresc sa dau sfaturi si sa judec, sa caut vinovatii sau damnatii. Si cu siguranta nu caut sa ma justific (in afara catorva oameni pe care viata mi i-a dat pentru totdeauna). Astazi totul se-ntampla pentru ca trebuie. Astazi si suferinta si fericirea sunt relative. Se-apropie de absolut doar daca noi le permitem, si le permitem doar rareori si doar pentru putin timp. In rest, ne amagim singuri si ne cladim orgolii peste iluzii in care tot sufletul cel care piere.

1 comentariu

Lasă un răspuns

